Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu
spoločnosti FL Group, s.r.o., so sídlom Cintorínska 9, 811 08 Bratislava, IČO 55835325 zapísanej v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 173713/B (ďalej len FUNLOVE“ alebo „predávajúci“).
I. Úvodné ustanovenia
Tieto Obchodné podmienky upravujú nákup v internetovom obchode (e-shop), ktorý je prevádzkovaný spoločnosťou FL Group, s.r.o. na internetovej stránke www.funlove.sk (ďalej len „internetový obchod“).
- Tieto obchodné podmienky sú vydané najmä na základe a v súlade s/so
- a) ustanovením § 52 a nasl.; § 588 a nasl. ako aj inými relevantnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „OZ“),
- b) zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZoOS“).
- Zákazníkom internetového obchodu (ďalej len „kupujúci“) môže byť spotrebiteľ v zmysle ustanovenia § 52 ods. 4 OZ alebo akákoľvek iná právnická alebo fyzická osoba.
- Obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzavretej medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu alebo v súvislosti s ňou.
- Uzavretím kúpnej zmluvy kupujúci vyjadruje výslovný súhlas s Obchodnými podmienkami a s Reklamačným poriadkom, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou Obchodných podmienok (a je bližšie definovaný v čl. V. Obchodných podmienok), a potvrdzuje, že sa s Obchodnými podmienkami a s Reklamačným poriadkom riadne oboznámil. Predávajúci upozorní kupujúceho dostatočným spôsobom na Obchodné podmienky a Reklamačný poriadok pred uzavretím kúpnej zmluvy a zároveň umožní kupujúcemu, aby sa s nimi riadne oboznámil.
- Na úpravu vzťahov medzi predávajúcim a kupujúcim – podnikateľom sa nevzťahujú ustanovenia zamerané na ochranu spotrebiteľa.
- Predávajúci je oprávnený jednostranne meniť či dopĺňať ustanovenia Obchodných podmienok. Práva a povinnosti, ktoré vznikli podľa pôvodného znenia Obchodných podmienok nie sú novým znením týchto podmienok dotknuté.
- Ak by niektoré z ustanovení Obchodných podmienok v budúcnosti bolo vyhlásené za neplatné alebo neúčinné, predávajúci sa zaväzuje, že namiesto tohto ustanovenia doplní do Obchodných podmienok také ustanovenie, ktoré svojím významom bude čo najviac zodpovedať neplatnému alebo neúčinnému ustanoveniu. Neplatnosť alebo neúčinnosť niektorého ustanovenia nespôsobuje neplatnosť alebo neúčinnosť ostatných ustanovení Obchodných podmienok.
II. Základné údaje
Sídlo predávajúceho: Cintorínska 9, 811 08 Bratislava
IČO: 55835325 DIČ: 2122110199
Predávajúci je zapísaný v obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III, oddiel Sro vložka č. 173713/B
Bankové spojenie/ Číslo účtu: VUB Banka a.s. / SK48 0200 0000 0048 7981 1354
Kontaktné údaje: 0918/682 958
E-mail: info@funlove.sk
III. Uzavretie zmluvy
- Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy (ponuka predávajúceho) je zverejnenie ponúkaného tovaru predávajúcim na webových stránkach internetového obchodu. Ponuka predávajúceho obsahuje označenie tovaru a popis jeho hlavných vlastností. Cena tovaru je uvedená v eurách a zahŕňa údaj o tom, či ide o cenu bez dane z pridanej hodnoty (ďalej len „DPH“), resp. či cena už DPH zahŕňa a v akej výške.
- Kupujúci má možnosť pred odoslaním objednávky predávajúcemu skontrolovať a meniť údaje uvedené kupujúcim v objednávke. Pred odoslaním objednávky si kupujúci z možností ponúkaných predávajúcim v internetovom obchode vyberie spôsob platby a spôsob doručenia tovaru. Predávajúci výslovne upozorní kupujúceho, či zvolený spôsob platby a doručenia podlieha ďalším poplatkom zo strany predávajúceho. Predávajúci zároveň informuje kupujúceho o cene každého spôsobu doručenia tovaru, vrátane údajov o tom či ide o cenu s alebo bez DPH.
- Objednávku kupujúci potvrdí a odošle predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku s povinnosťou platby“. Predávajúci kupujúceho pred odoslaním objednávky výslovne upozorní, že odoslaním objednávky kupujúci súhlasí s aktuálnym znením Všeobecných obchodných podmienok internetového obchodu spoločnosti FL Group, s.r.o., ktoré sa stanú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim. Kupujúci zároveň zakliknutím príslušného políčka potvrdí, že sa oboznámil s Pravidlami ochrany osobných údajov spoločnosti FL Group, s.r.o. a že súhlasí so spracovaním svojich osobných údajov na účely, ktoré budú v súhlase výslovne uvedené.
- Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim sa považuje za uzavretú okamihom, kedy predávajúci doručí kupujúcemu potvrdenie o prijatí objednávky, pričom toto potvrdenie o prijatí objednávky zasiela predávajúci kupujúcemu elektronickou poštou na adresu elektronickej pošty kupujúceho, ktorú kupujúci uviedol vo svojej objednávke.
- Prílohou potvrdenia o prijatí objednávky je aktuálne znenie Všeobecných obchodných podmienok internetového obchodu spoločnosti FL Group, s.r.o. (ktoré obsahujú aj poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy a formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy) a aktuálne znenie Pravidiel ochrany osobných údajov spoločnosti FL Group, s.r.o.
Uzavretú kúpnu zmluvu je možné zmeniť alebo zrušiť iba dohodou medzi predávajúcim a kupujúcim alebo odstúpením zo zákonných dôvodov. Predávajúci je bez ďalšieho oprávnený odstúpiť od uzavretej kúpnej zmluvy kedykoľvek pred dodaním tovaru kupujúcemu, ak i) z dôvodu na strane tretích osôb predávajúci nie je objektívne schopný dodať kupujúcemu objednaný tovar v primeranej lehote alebo ii) tovar sa už nevyrába alebo iii) tovar sa už nedodáva alebo iv) sa významným spôsobom zmenila nákupná cena, t. j. cena za ktorú predávajúci nakupuje tovar u svojho dodávateľa alebo v) vyjde najavo, že kupujúci už skôr porušil zmluvu uzavretú s predávajúcim.
Predávajúci ďalej upozorňuje kupujúceho, že kúpna zmluva medzi stranami sa nebude považovať za uzavretú, ak bude mať predávajúci oprávnené pochybnosti o skutočnej identite kupujúceho alebo ak informácie o objednanom tovare (predovšetkým o jeho cene) uvedené v internetovom obchode budú zjavne chybné. V prípade, že kupujúci predávajúcemu už pred zistením skutočností podľa predchádzajúcej vety zaplatil kúpnu cenu alebo jej časť, predávajúci zaplatenú čiastku bezodkladne vráti kupujúcemu späť.
- Kupujúci pri uzatváraní kúpnej zmluvy súhlasí s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie. Predávajúci archivuje informácie o uzavretých kúpnych zmluvách a to po dobu 5 rokov. Na žiadosť kupujúceho mu predávajúci potvrdí údaje o uzavretej kúpnej zmluve. Kupujúci znáša náklady, ktoré mu vzniknú pri použití prostriedkov diaľkovej komunikácie v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (najmä náklady na internetové pripojenie a náklady na telefonické hovory). Predávajúci neúčtuje kupujúcemu žiadne poplatky za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie. Telefónne linky predávajúceho určené pre komunikáciu s kupujúcim zodpovedajú základnej sadzbe operátora.
Predávajúci nie je viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle § 2 písm. l) ZoOS.
IV. Podmienky dodania
- Predávajúci dodá tovar kupujúcemu v súlade so spôsobom dodania, ktorý kupujúci zvolil vo svojej objednávke; a to prostredníctvom zmluvnej prepravnej služby. Miesto dodania je adresa uvedená kupujúcim v objednávke. Kúpnu cenu je potrebné zaplatiť vopred, a to prostredníctvom platobnej brány predávajúceho alebo na dobierku pri preberaní tovaru. Dodanie tovaru prebehne podľa jeho dostupnosti a prevádzkových možností predávajúceho, a to bez zbytočného odkladu. Účtovný doklad bude priložený k zásielke alebo zaslaný kupujúcemu elektronicky.
Cenu dopravy ako aj prípadné cenové zvýhodnenie pri nákupe tovaru nad určitú čiastku a predpokladaný čas dodania predávajúci oznámi kupujúcemu najneskôr pred odoslaním jeho objednávky.
- Kupujúci je povinný pri prevzatí zásielky od prepravnej služby riadne skontrolovať, či je prepravný obal neporušený. Ak je obal poškodený, uvedie kupujúci túto informáciu do odovzdávacieho protokolu prepravnej služby.
- Predávajúci zabezpečuje dodanie tovaru len na území Slovenskej a Českej republiky.
V. Práva vyplývajúce z vadného plnenia (Reklamačný poriadok)
Práva a povinnosti vyplývajúce z plnenia, ktoré má vady sa spravujú príslušnými ustanoveniami OZ a ObchZ (predovšetkým ust. § 499 a nasl.; § 596 a nasl. a §619 nasl. OZ v prípade zmlúv uzavretých s kupujúcim – spotrebiteľom a ust. § 422 a nasl. ObchZ v prípade zmlúv uzavretých s kupujúcim – podnikateľom).
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Predávajúci zodpovedá najmä za to, že v čase prevzatia tovaru kupujúcim:
- a) má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, resp. – ak výslovné dojednanie chýba – že tovar má vlastnosti deklarované predávajúcim alebo výrobcom tovaru alebo také vlastnosti, ktoré kupujúci odôvodnene očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe nimi uvedenej reklamy,
- b) tovar možno použiť na účely, ktoré predávajúci uvádza alebo na ktoré sa tovar tohto druhu obvykle používa,
- c) tovar svojou akosťou, resp. vyhotovením zodpovedá dohodnutej vzorke alebo predlohe (platí len v prípade, ak bola akosť tovaru alebo jeho vyhotovenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy),
- d) množstvo, miera, resp. rozmery/veľkosť zodpovedá dohodnutým parametrom, a
- e) tovar spĺňa požiadavky príslušných právnych predpisov.
- Kupujúci je oprávnený uplatniť u predávajúceho nároky zo zodpovednosti za vady tovaru (reklamácia) do 24 mesiacov od prevzatia tovaru.
Nároky kupujúceho zo zodpovednosti z vád tovaru, na ktorý sa vzťahuje záruka za akosť zaniknú, ak neboli uplatnené u predávajúceho v záručnej dobe.
- Ak má tovar vady a kupujúci neodstúpi od zmluvy a ani neuplatní právo na dodanie nového tovaru bez vád, na výmenu súčasti alebo na opravu, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny, ak nárok na zľavu uplatní bezodkladne po zistení vady. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, ak mu predávajúci nemôže dodať nový tovar bez vád, vymeniť súčasť tovaru alebo tovar opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci nevykoná opravu v primeranom čase, alebo ak by vykonanie opravy kupujúcemu pôsobilo značné ťažkosti.
VI. Právo Kupujúceho - spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy
Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku (t. j. prostredníctvom internetového obchodu) bez uvedenia dôvodu do 14 dní od prevzatia tovaru, a to v súlade s ustanovením § 19 a nasl.ZoOS
Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak kupujúci – spotrebiteľ zašle predávajúcemu oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy najneskôr posledný deň 14 dňovej lehoty na odstúpenie od zmluvy. Kupujúci – spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť obchodníkovi; Lehota podľa predchádzajúcej vety sa považuje za zachovanú, ak kupujúci – spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
Pre urýchlené vybavenie odstúpenia by mal kupujúci – spotrebiteľ v oznámení uviesť číslo objednávky, dátum nákupu a číslo svojho bankového účtu na vrátenie kúpnej ceny. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci – spotrebiteľ využiť vzorový formulár, ktorý sa nachádza v prílohe Obchodných podmienok a je k dispozícií na stiahnutie na stránkach internetového obchodu.
Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi.
Kupujúci – spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Ak kupujúci – spotrebiteľ odstúpi od zmluvy v súlade s článkom VI.bod 1 a 2 Obchodných podmienok, vráti predávajúci peňažné prostriedky kupujúcemu do 14 dní odo dňa obdržania oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy, a to prevodom na bankový účet kupujúceho, ktorý kupujúci na tieto účely uviedol. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci však nie je povinný vrátiť peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci vráti tovar alebo preukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.
VII. Sťažnosti a spory
- Vybavovanie sťažností kupujúcich zabezpečuje predávajúci prostredníctvom nasledovnej adresy elektronickej pošty: info@funlove.sk. Oznámenie o vybavení sťažnosti zašle predávajúci na adresu elektronickej pošty kupujúceho.
- V prípade sporu medzi kupujúcim – spotrebiteľom a predávajúcim, môže kupujúci využiť možnosť alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov. V takom prípade môže kupujúci kontaktovať subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia (https://www.soi.sk/; https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi ) a postupovať v súlade s pravidlami, ktoré sú tam uvedené. Viac informácií o mimosúdnom riešení sporu je možné nájsť na stránkach Slovenskej obchodnej inšpekcie. Iniciovať alternatívne riešenie sporu je možné prostredníctvom on-line formulára zverejneného na stránkach https://webgate.ec.europa.eu/odr/ .
VIII. Evidencia tržieb
Podľa zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice v znení neskorších predpisov (ďalej len „ Zákon o registračnej pokladnici“), je predávajúci po zaevidovaní tržby v súlade s príslušnými ustanoveniami Zákona o registračnej pokladnici povinný vystaviť a kupujúcemu odovzdať pokladničný doklad alebo faktúru.
- Predávajúci môže vystaviť doklad i v elektronickej podobe a následne tento doklad zaslať elektronickou poštou na adresu elektronickej pošty kupujúceho alebo v inej podobe, v závislosti od spôsobu voľby platby a dodania tovaru.
IX. Ochrana osobných údajov
Pravidlá predávajúceho týkajúce sa spracúvania a ochrany osobných údajov kupujúcich sú uvedené v samostatnom dokumente Pravidlá ochrany osobných údajov.
Tieto Obchodné podmienky sú platné a účinné od 01.07.2024